Roy Lichtenstein skabte i 1961 værket ‘I Can See the Whole Room…and There’s Nobody in It!’ ud fra en frame fra Steve Roper & Mike Nomad. Kan man overhovedet fortolke det her værk, når både billede og tekst næsten 1:1 er taget fra tegneserien?
Galleriejer Peter Hartung og Tom Kampman holder den gode tradition med at lave en juleepisode sammen ved lige.
De forsøger at bevare den gode stemning ved at forkæle sig selv og lytterne med noget godt juleknas.
Denne gang er det i form af SM-signaturserien Steve Roper & Mike Nomad, som var meget langtidsholdbar.
Kunstneren Roy Lichtenstein fandt endda serien så interessant, at han skabte pop art ud af en frame fra en af seriens søndagssider.
Kunstnerens brug af motiver fra tegneserier er i de her år genstand for meget debat, bla. i form af en ny dokumentarfilm, der tager livtag med Lichtensteins værker.
Værten og Peter Hartung snakker om, hvorvidt det er muligt at fortolke kunstværket ‘I Can See the Whole Room…and There’s Nobody in It’, når det i realiteten stammer fra Steve Roper & Mike Nomad-serien.