DCs stort anlagte relancering er forlagets største kommercielle succes i 20 år.
Det “nye DC” – 52 månedlige titler, som alle starter forfra, så nye læsere ikke forvirres af overkomplicerede storylines – er en kæmpesucces for Time-Warner forlaget. På seks uger har superhelteforlaget solgt mere end fem millioner eksemplarer, hvilket er den største kommercielle succes, DC har haft i mere end 20 år. Fem af de højprofilerede titler har solgt særligt godt; ‘Justice League #1’ har solgt +250.000, Batman #1 og Action Comics #1 har solgt over 200.000, og Detective Comics #1, The Flash #1, Green Lantern #1 og Superman #1 har alle solgt mere end 150.000 eksemplarer.
DCs talsmand for salg, John Rood, er især positivt overrasket over det digitale salg:
– Det digitale salg har været bedre, end vi kunne forestille os, og det er vigtigt at understrege, at digital-salget lægger oveni. Vi er dermed ikke ved at føre papirlæsere over til tablets, og dermed kunderne ud af tegneseriebutikkerne, vi skaber nye læsere.
DCs stort anlagte relancering er forlagets største kommercielle succes i 20 år.