Nyt tegneseriemagasin med Carla og Vilhelm Hansens kendte bjørn rammer landets kiosker 12. juli.
Siden Egmonts opkøb af rettighederne til Carla og Vilhelm Hansens verdensberømte bjørn i 2007, er resultaterne af en målrettet relancering af Rasmus Klump-brandet begyndt at vise sig. Ud over tilsynekomsten af Rasmus Klumps familierestauranter, fik Tivoli i denne sæson en Rasmus Klump-legeplads, og nu er turen kommet til kerneydelsen – tegneserier.
På mandag rammer det ny Rasmus Klump-blad landets kiosker, og det vil tillige blive solgt i COOPs og Dansk Supermarkeds butikker. Til Berlingske Business udtaler produktchef Gitte Hoffmann, at Egmont har særdeles høje forventninger til bladet:
– Vores langsigtede mål er, at det skal være vores største blad til de mindste.
Indholdet i bladet bliver den traditionelle blanding af historier og opgavesider. Hvem der skal skrive og tegne de nye historier, oplyses ikke, men som det ses, er det Henrik Rehr, der har tegnet forsiden. Rehr har før tegnet Rasmus Klump-pixibøger, og har stor erfaring med at videreføre kendte tegneseriestriber som fx Ferd’nand og Basserne. Rasmus Klump udkommer hver anden måned, men skal på sigt udvikle sig til et månedsblad.
Links:
Egmonts pressemeddelelse
Berlingske Business