A_Seriesprog arkiv

  • Eller: da Jill Thompson fangede flygtige øjeblikke som ”Sandman”-tegner.

    Seriesprog: At tegne det eventyrlige almindeligt

    Eller: da Jill Thompson fangede flygtige øjeblikke som ”Sandman”-tegner.
  • Kristian Bang om helsiden som historie i Ed Brubaker og Sean Phillips ”Criminal”.

    Seriesprog: Cliff hænger i bunden af hver side

    Kristian Bang om helsiden som historie i Ed Brubaker og Sean Phillips ”Criminal”.
  • Kristian Bang retter forstørrelsesglasset mod de sideløbende narrativer i Charles Burns' ”Sort Hul”.

    Seriesprog: Historier fra Planet Xeno

    Kristian Bang retter forstørrelsesglasset mod de sideløbende narrativer i Charles Burns' ”Sort Hul”.
  • Om de skønne uskønne billeder i Barus ekspressionistiske grafiske erindringsroman ”Blues”. Som jo er bedre end ”Maus”.

    Seriesprog: Den grimme fissejagt

    Om de skønne uskønne billeder i Barus ekspressionistiske grafiske erindringsroman ”Blues”. Som jo er bedre end ”Maus”.
  • Kristian Bang Larsen tygger på brugen af helsides billeder i ”Glimt” og ”The Walking Dead”.

    Seriesprog: Sommerdage og zombier

    Kristian Bang Larsen tygger på brugen af helsides billeder i ”Glimt” og ”The Walking Dead”.
  • Kristian Bang Larsen ser verden gennem et barns øjne i Thomas Thorhauges ”Kom hjem”.

    Seriesprog: Han kan ikke høre taleboblerne

    Kristian Bang Larsen ser verden gennem et barns øjne i Thomas Thorhauges ”Kom hjem”.
  • Bibi Eik Bergfjord ser nærmere på stregen og farverne i David Mazzuchellis anmelderroste graphic novel "Asterios Polyp".

    Seriesprog: Farver og striber!

    Bibi Eik Bergfjord ser nærmere på stregen og farverne i David Mazzuchellis anmelderroste graphic novel "Asterios Polyp".
  • Kristian Bang Larsen zoomer ind på udvalgte tegneseriescener for at undersøge mediets sprog. Denne gang: Hurtig og langsom tid i Jaime Hernandez’ ”Flies on the Ceiling”.

    Seriesprog: Det økonomiske billedsprog

    Kristian Bang Larsen zoomer ind på udvalgte tegneseriescener for at undersøge mediets sprog. Denne gang: Hurtig og langsom tid i Jaime Hernandez’ ”Flies on the Ceiling”.